Utazás

2020.10.07. (szerda): odaút 7:40-7:50 gyülekező a NET aulában, a Nagyvárad tér 4. sz. alatt (VIII. ker.)

Odaút és visszaút

2020. október 07 - 11.

Budapest - (Debrecen) - Marosvásárhely; Marosvásárhely - (Debrecen) - Budapest

Szeretnél kényelmesen, a konferencia időpontjához igazodva utazni az anyaországból induló delegációval? Akkor csatlakozz hozzánk! Már 5 éve szervezzük ezeket az utakat, a jó hangulat garantált!

2020.10.07-én, szerdán délelőtt indulunk Budapest belvárosából, Debrecent érintve jutunk el estére Marosvásárhelyre.

Visszafelé 2020.10.11-én, vasárnap dél körül indulunk Marosvásárhelyről, a konferenciaközponttól 10 percre lévő Hotel Everestből. A visszaúton terv szerint egy rövid ebédszünetet tartunk a Királyhágón és vasárnap késő este érkezünk Budapestre.

A köztes napokon kirándulásokat szervezünk a közelbe, hogy minél többet láthassunk Erdély gyönyörű természeti kincseiből.

3 nap - 3 kirándulás

A konferencia 3 napján: csütörtökön, pénteken és szombaton kirándulásokat szervezünk a közelbe. Akik aznap nem adnak elő, csatlakozhatnak. Így ha előadsz, potenciálisan 2 kirándulásra tudsz velünk jönni. A konferencia programja februárban válik nyilvánossá, a kirándulások programját ehhez igazítjuk, hiszen idegenvezetőink is részt vesznek a konferencián. Így a kirándulások beosztása csak később válik véglegessé, de biztosíthatlak róla, hogy mindhárom napon gyönyörű helyekre fogunk eljutni. Minden nap a Hotel Everesttől indulunk 8-9 óra körül és ugyanide érkezünk 18-19 óra körül.
Ha lemaradtál egy programról, semmi gond, jövőre pótolhatod!

Jelentkezés hamarosan.

Az idei program:
(Az idei program szervezés alatt, de addig is a tavalyi kirándulásokat lentebb láthatod )

Hargitafürdő

Csütörtök

Székelyföldet átszelve, 135 km megtétele után érkezünk Hargitafürdőre. A Csíkszereda városrészét képező hegyi üdülőhely a Hargita-hegység szívében, 1350 méter magasan fekszik a Csicsói-Hargita csúcs (1759 m) lábánál. A hely híres sípályáiról, minden évben a téli sportok kedvelőinek ezrei látogatnak ide. Az egykori vulkáni aktivitás következményeként létrejött kénes, vasas ásványvízforrások és szén-dioxidban, valamint kén-hidrogénben gazdag gyógyhatású gázömlések, ún. mofetták is nagyszámú látogatót vonzanak. Hargitafürdő gyönyörű természeti környezettel rendelkezik, túránk során az 1399 méter magas Kossuth-sziklát fogjuk megmászni, egy oda-vissza kb. 5 km hosszú séta során. Csúcsáról pazar kilátás nyílik úgy a Hargitára, mint a lábainál elterülő Csíki-medence településeire. Akinek nem lesz kedve kimenni a sziklához, maradhat Hargitafürdőn, ahol a számos panzió valamelyikében elfogyaszthat egy kávét vagy ebédelhet is.

Szükséges felszerelés: túrabakancs, esőkabát, réteges öltözet, hideg élelem, víz (az utóbbi kettő helyben is beszerezhető)

Székelykő

Péntek

100 km buszozás után érkezünk a Székelykő lábához, a festői szépségű Torockóra. A legnyugatibb székely falu méltán vonzza turisták tömegét, hisz' jellegzetes házai, népviselete és a falu mögött magasodó Székelykő, páratlan élményt nyúlt az ide látogatóknak. A szikla jellegzetes formájának köszönhetően úgy tartják, Torockón kétszer kel fel a nap. Oda-vissza 7 km hosszú, embert próbáló túra után jutunk fel az 1129 méter magas csúcsra. A meredek, köves terep minden bizonnyal kihívás elé álltja a társaságot, de jó idő esetén pompás kilátás tárul majd elénk. A környező hegyek és a lábainknál elterülő Torockó látványa minden fáradalmunkért kárpótol.

Sóvidék, Parajd

Szombat

56 km megtétele után jutunk el a Parajdi sóbánya bejáratához. A 2,6 km mélybe nyúló bánya jelenti Európa legnagyobb sótartalékát. A közlekedés a sóvállalat autóbuszaival van megoldva, ami az 1250 m hosszú alagúton keresztül a látogatási szinthez vezető kapuig szállítja az embereket. A látogatási szintre leérve egy kisváros minden felszerelésével találkozhatunk: világítás, vezeték nélküli internet, televízió, játszóterek, foglalkoztató és kikapcsolódási terek, ökumenikus kápolna, kávézó, 3D moziterem és egy gyógynövényes szaküzlet. Az éves átlaghőmérséklet a bányában 16°C. Ha belefér az időnkbe, teszünk egy kitérőt a 10 kilométerre található szovátai Medve-tóhoz. A világ legnagyobb heliotermikus sóstavát kényelmes sétával lehet körbejárni.

Szükséges felszerelés: réteges öltözet, esőkabát, víz, hideg élelem